Zaterdag 19 Mei 2012 08:42:58 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Geavanceerd zoeken
* *

sitemap

Link Partners

MEDEDELING VAN HET HUIS!

Heb je zelf een site en wil je hier ook een link hebben?
Mail dan naar:
webmaster(@)muziek4um (.)nl
We vragen er wel een link voor terug.
Mocht je reeds naar ons linken vanaf jouw site terwijl wij niet terug linken? Laat het ons dan ook weten, dan passen we dat snel aan. webmaster(@)muziek4um (.)nl

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: a half step down  (gelezen 1483 keer)
joklingenstijn
Gast
« Gepost op: Vrijdag 15 Oktober 2004 21:10:39 »

hallo even voorstellen mijn naam is jo klingenstijn,mijn gitaar heb ik een half step down getuned en ik ben op zoek naar een device dat ervoor zorgt dat het toch als een standard tuning klinkt zodat ik met mijn bandleden kan spelen die een standard tuning gebruiken,ik heb een whammy geprobeerd maar dat werkt niet.(krijg een soort van nagalm)wie weet een oplossing,ben zeer benieuwd,groeten Jo 
MuziekFriek
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Vrijdag 15 Oktober 2004 23:08:43 »

Een 'locking' tremolo laten installeren op de gitaar?
joklingenstijn
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Zaterdag 16 Oktober 2004 19:01:12 »

hallo,bedankt voor je reply,wat bedoel je precies met een locking tremolo(kan er me wel iets bij voorstellen)maar misschien heb ik het wel mis zie je bericht graag tegemoet
MuziekFriek
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Zaterdag 16 Oktober 2004 19:31:51 »

Ik heb er niet zo veel verstand van, maar heb het gelezen op Steinbergerworld.com. Ik dacht eigenlijk aan zoiets (zie link). http://www.steinbergerworld.com/tt_how.htm
webrider
Huh Huh...
webmaster
Forumfreak

Hehe...

« Antwoord #4 Gepost op: Zondag 17 Oktober 2004 11:55:31 »

Hoi joklingenstijn  en welkom op dit forum.

Maar nu mijn vraag Huh Misschien wel een stomme  maar toch.... Waarom stem je je guitaar dan niet gewoon?
joklingenstijn
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Zondag 17 Oktober 2004 17:15:19 »

dank je voor je reply,ik tune a half step down omdat de sound die ik krijg gewoon te gek is,moet je echt eens proberen en ten tweede het speelt ongelooflijk smooth.that's why ,hoi 
gemmetje
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Zondag 17 Oktober 2004 19:23:38 »

Misschien kan je iets met een pitchshifter ?
webrider
Huh Huh...
webmaster
Forumfreak

Hehe...

« Antwoord #7 Gepost op: Zondag 17 Oktober 2004 19:39:40 »

dank je voor je reply,ik tune a half step down omdat de sound die ik krijg gewoon te gek is,moet je echt eens proberen en ten tweede het speelt ongelooflijk smooth.that's why ,hoi

Je snaren zitten dan wat losser dus kan me voorstellen dat het lekkerder aanvoelt. Maar als het je echt om de sound te doen is... Het klinkt zo omdat je een halve toon lager zit. Maar als je er met een pitch shifter/autotuner-achtig ding erover heen gaat dan is de toon weer normaal, euh...lijkt me zo.

Je zou ook je guitaar in die stemming kunnen laten maar dan moet je je jouw spel aanpassen aan de toon van de band of precies andersom. Iedereen kan immmers half toontje lager spelen maar jij zou ook half toontje hoger kunnen spelen, voor akkoorden schema's dan veel in in barre's doen of de capo gebruiken?
MuziekFriek
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Zondag 17 Oktober 2004 20:30:40 »

Misschien kan je iets met een pitchshifter ?

Maar veelal worden tonen in combinatie (akkoorden) heel lelijk bij gebruik van een pitchshifter. Of is dat uit de tijd?
DKN
Ben de kwaaiste niet he!
Forumfreak

Helemaal zelf geupload!

« Antwoord #9 Gepost op: Zaterdag 05 Februari 2005 18:16:53 »

WTF...waarom stem je je guitaar niet gewoon normaal.... Of doet dat pijn aan je vingertjes met die strak gespande snaartjes?Eh, eh?

Niets mis met deze site! ---> www.slayer.net <---
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Ga naar:  

Jouw Info:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Zaterdag 19 Mei 2012 08:42:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Forum Looks

Muziek Kalender

Eerste pinksterdag, Tweede pinksterdag, D-Day, Vaderdag

WebRadio

[director] Diverse webradio stations voor onder het forummen, op je werk, gewoon thuis, onder het poetsen, etc... Alle stijlen door elkaar (nog). Speelt af in Winamp, windows media player of elke andere speler die .pls streams ondersteund.

-AcidJazz from Radiorewers.pl
-Techno from Technobase.fm/
-HOT 108 Jamz from hot108.com
-The Eagle from 181.FM
-DnB Radio from DnBRadio.com
-WEFUNK from WEFUNK.com
-Digitally Import DnB from DI.fm
- Idobi Radio from Idobi.com
- Groove Salad from SomaFM.com
- Livesets Radio from LiveSets.com
- Radio Seven from RadioSeven.se
- Fusion Radio from FusionChicago.com
- Irish Folk from Liveireland.com

Mocht je tips hebben over andere radio stations of niet werkende stations tegenkomen laat het ons dan even weten middels een berichtje in het webradio station topic van dit forum.

Meer WebRadio stations voor Winamp vind je o.a. via Shoutcast.com
Je hebt er Winamp voor nodig en die kun je downloaden door op de Winamp-logo hieronder te klikken.

Black Rain by Crip Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines XHTML | CSS

TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb