Zaterdag 19 Mei 2012 08:52:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Geavanceerd zoeken
* *

sitemap

Link Partners

MEDEDELING VAN HET HUIS!

Heb je zelf een site en wil je hier ook een link hebben?
Mail dan naar:
webmaster(@)muziek4um (.)nl
We vragen er wel een link voor terug.
Mocht je reeds naar ons linken vanaf jouw site terwijl wij niet terug linken? Laat het ons dan ook weten, dan passen we dat snel aan. webmaster(@)muziek4um (.)nl

Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omlaag
Print
Auteur Topic: homemade tech-house, techno  (gelezen 2692 keer)
Rozegeur
Gast
« Gepost op: Vrijdag 23 Mei 2003 21:53:00 »

http://users.pandora.be/guerilla_tactics

http://users.pandora.be/guerilla_tactics/Repulsive%20Forces%20part%202.mp3
webrider
Huh Huh...
webmaster
Forumfreak

Hehe...

« Antwoord #1 Gepost op: Vrijdag 23 Mei 2003 22:32:44 »

Hoi Rozegeur,

Welkom op ons forumpje.

Ook ik heb Passions beluisterd en is een lekker nummer!
Maar ja...jullie in het belgische maken al heel lang goede dans muziek. Luisterde vroeger al graag belgische radio stations en heb ook bijna 3 jaar in brussel gewoond en altijd graag naar de radio daar geluisterd. ( Niet om te slijmen ofzo!!!).

( 'As the beat goes on' was toch belgisch?? Ook voor een ander onder ons..)

Mooie site ook.

Maar hoe heet juliie project?
Eduardo
Rozegeur
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Zaterdag 24 Mei 2003 14:49:23 »

En heb je er al een plaatje van laten persen.

neen, ik heb de master cd nog niet

ik weet trouwens niet echt naar waar ik ermee moet gaan
een mailtje sturen nr labels is meestal zinloos zo blijkt en 't ja
... connecties hebben zeker!?
Rozegeur
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Zaterdag 24 Mei 2003 14:50:34 »

>Maar hoe heet juliie project?

Hum, ik heb als artiestennaam "Romek"
wat bedoel je met project anders?

Cosmic Dragon
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Zaterdag 24 Mei 2003 15:01:57 »

He,
Passions is echt een lekker plaatje. Ik kan er bijna niet op stil blijven zitten. Het vraagt gewoon om op gedanst te worden

Greetz Robert
Rozegeur
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Zondag 25 Mei 2003 15:25:56 »

Heb er niet veel kaas van gegeten welke weg je moet bewandelen. Na het bezoek van de muzikantendag weet ik het niet zo goed meer. Wat ik wel vermoed is dat je op plekken moet komen waar jullie stijl gedraaid wordt. DIcht bij het vuur gaan zitten. Ik zou investeren in een paar zelfgeperste plaatjes. Bij MID_TOWN Rotterdam bijv. kun je maxi-singles laten persen. Stuur deze (na je song geregistreerd te hebben natuurlijk, zie mijn TOPIC over registratie) naar dee-jays op die het dichtst bij jullie stijl komen. Desnoods geef je ze persoonlijk af. Vremoed dat deejays eerder openstaan voor nieuwe muziek, dan de platenlabels. Deejay heeft weer connecties en ga zo maar door. Ik weet niet of het helpt, maar het was maar een suggestie. Successsssssss!!!!!!!!! Cheesy Cheesy Cheesy

Heb je een idee van de prijs om zo'n plaatje te laten persen? Ik denk dat hier in België nog maar één bedrijf is trouwens dat nog platen perst (en die hebben hun handen vol).

Ik denk dat ik gewoon is een dagje naar onder andere Gent ga trekken met wat demo cd's (heb nl. een hele boel songs) en daar wat labels ga afgaan (R&S, musicman, ...)
AOR
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Zondag 25 Mei 2003 15:54:30 »

Die Passions klink wel ok, met Reason gemaakt? Ik hoor een bekende snaredrum.

Persen kan je goedkoop in Polen doen, maar communicatie gaat soms 'naar zeggen' wel moeizaam. Verder is Nederland erg duur, maar wel zeer betrouwbaar.

En tijd om te persen is er altijd, als je maar knaken bij je hebt.
AOR
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Zondag 25 Mei 2003 16:40:38 »

Ik vind die Arjuna stukken beter klinken. Zit lekker geile sfeer in. Clipt die af en toe?

Afmix is ook nog niet helemaal, maar ik vind het wel erg lekker klinken. Smiley
LecZ
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 17:35:52 »

Passions ,  100% zeker Reason, niet dan.....Wel chil, Arjuna vind ik (ook reason) iets sfeervoller , er mag van mij ook best wat meer compressie op de drums, maar das smaak .

Jammer dat in passions die E-lab Organ madness sample zo ontzettend opvalt! Groeten LecZ
Rozegeur
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 18:21:39 »

Jammer dat in passions die E-lab Organ madness sample zo ontzettend opvalt! Groeten LecZ

van die sample heb ik nog nooit gehoord Smiley

steeeeerike  Wink
Ibrahim Reevy
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 22:48:21 »

Hallo Rozegeur,

Ik heb allebei de tracks geluisterd en vind Arjuna toch de beste. Passions klonk wel leuk, maar haalt het niet bij Arjuna. Dat aparte sfeertje, dat je creert in Arjuna is echt om van te smullen. Doet me een beetje denken aan progressive house ofzo. Afgezien van de afmix is het een zeer geslaagde track. Maar ja, ik heb liever een goede track die niet perfect is afgemixed dan een track die perfect afgemixed is, maar ruk klinkt. Je had na de break wat extra hihats en bells ofzo kunnen toevoegen om het geheel wat meer te laten knallen. Verder mijn complimenten. Er zit een stukje op 2:33 ofzo waardoor ik steeds denk, dat er een ambulance voorbijkomt  Roll Eyes. Heel lekker dit soort tracks waardoor je het gevoel hebt, dat er ook dingen buiten de koptelefoon gebeuren. Trouwens de baslijn is ook erg lekker en de gekozen bas zelf is ook erg lekker.
webrider
Huh Huh...
webmaster
Forumfreak

Hehe...

« Antwoord #11 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 23:16:48 »

>Maar hoe heet juliie project?

Hum, ik heb als artiestennaam "Romek"
wat bedoel je met project anders?

Ja, met Proyect bedoelde ik artisten naam.
webrider
Huh Huh...
webmaster
Forumfreak

Hehe...

« Antwoord #12 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 23:21:41 »

Kijkl in het grote boek ( de gele misschien) zoek alle platen maatschappijen eruit,
Maak een goede demo + Bio (+ vhoes enzo), bel alle platenmaatschappijen en vraag wat voor muziek ze uitbrengen...? Indien het passende muziek is voor jou stijl zeg je dat je een product hebt die ze beslist willen hebben om te verkopen en dat je graag demo toestuurt. Vraag dan ook aan wie je het moet richten ( A & R mananger).
Stuur het op en bel na een tijdje na wat ze ervan vonden.
Succes.
Eduardo
Rozegeur
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 23:27:22 »

Hallo Rozegeur,

Ik heb allebei de tracks geluisterd en vind Arjuna toch de beste. Passions klonk wel leuk, maar haalt het niet bij Arjuna. Dat aparte sfeertje, dat je creert in Arjuna is echt om van te smullen. Doet me een beetje denken aan progressive house ofzo. Afgezien van de afmix is het een zeer geslaagde track. Maar ja, ik heb liever een goede track die niet perfect is afgemixed dan een track die perfect afgemixed is, maar ruk klinkt. Je had na de break wat extra hihats en bells ofzo kunnen toevoegen om het geheel wat meer te laten knallen. Verder mijn complimenten. Er zit een stukje op 2:33 ofzo waardoor ik steeds denk, dat er een ambulance voorbijkomt  Roll Eyes. Heel lekker dit soort tracks waardoor je het gevoel hebt, dat er ook dingen buiten de koptelefoon gebeuren. Trouwens de baslijn is ook erg lekker en de gekozen bas zelf is ook erg lekker.

merci voor de comments

Maar smaken verschillen natuurlijk! Passions vinden de meesten toch wel een zweverige happy-making feestplaat
Rozegeur
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 23:28:53 »

Kijkl in het grote boek ( de gele misschien) zoek alle platen maatschappijen eruit,
Maak een goede demo + Bio (+ vhoes enzo), bel alle platenmaatschappijen en vraag wat voor muziek ze uitbrengen...? Indien het passende muziek is voor jou stijl zeg je dat je een product hebt die ze beslist willen hebben om te verkopen en dat je graag demo toestuurt. Vraag dan ook aan wie je het moet richten ( A & R mananger).
Stuur het op en bel na een tijdje na wat ze ervan vonden.
Succes.
Eduardo

bedankt voor die tip! ik zal dat zeker doen
Rozegeur
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 23:29:49 »

catalunya, ik denk dat dit aan mijn geluidskaart ligt (sb live)
die kraakt en dat lijkt op een 'tik'
binnenkort eens een serieuse kopen
m-audio of zoeits
webrider
Huh Huh...
webmaster
Forumfreak

Hehe...

« Antwoord #16 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 23:37:33 »

Arjuna is een heeeeeel lekker nummer!!

Mooie geluiden  maar ik hoor daarin geen tik. Gaat het over Arjuna dan zit er wel een tik in de Bassdrum maar die hoort zo want ik gebruik er ook vaak zo eentje. Of gebruik ik al die tijd al een hele foute bassdrum? HAHAHAH!! Natuurlijk skipped er weleens een en ander maar dat komt doordat ik online zit en 98se gebruik en als er dan ergens mailbinnen komt blablabla...  Of doordat ik zelf graag geluidjes met een tik erin gebruik en ze daardoor misschien niet meer hoor  Grin

Maar let op Tikjes in een wav file kan ook komen door 2 niet compatible ram modules.

Eduardo
LecZ
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Dinsdag 27 Mei 2003 11:10:54 »

van die sample heb ik nog nooit gehoord Smiley

steeeeerike  Wink

HAHA , zal ik hem ff mailen dan ? vanuit reason..... valt wel op hoor, aj...
Rozegeur
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Dinsdag 27 Mei 2003 13:29:25 »

ik was niet sarcastisch, ik ken 'm niet  Tongue

mail die maar eens dan

(ik gebruikt trouwens nog 1.01)
LecZ
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Dinsdag 27 Mei 2003 13:49:39 »

ik was niet sarcastisch, ik ken 'm niet  Tongue
mail die maar eens dan
(ik gebruikt trouwens nog 1.01)

Nou letop reason soundfactory bank , music loops, variable tempo, uptempo loops, 125_OrganMadness_mPl_elab.rx2 (rexloopie) . Whatever het klinkt wel relaxed!!Daar gaat uiteindelijk toch om !
Rozegeur
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: Dinsdag 27 Mei 2003 14:01:00 »

Natuurlijk!

as relaxed as the chick next to me ...

Maar ik gebruik de Rex-module niet  Wink
Cosmic Dragon
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Dinsdag 27 Mei 2003 17:26:15 »

Heb er niet veel kaas van gegeten welke weg je moet bewandelen. Na het bezoek van de muzikantendag weet ik het niet zo goed meer. Wat ik wel vermoed is dat je op plekken moet komen waar jullie stijl gedraaid wordt. DIcht bij het vuur gaan zitten. Ik zou investeren in een paar zelfgeperste plaatjes. Bij MID_TOWN Rotterdam bijv. kun je maxi-singles laten persen. Stuur deze (na je song geregistreerd te hebben natuurlijk, zie mijn TOPIC over registratie) naar dee-jays op die het dichtst bij jullie stijl komen. Desnoods geef je ze persoonlijk af. Vremoed dat deejays eerder openstaan voor nieuwe muziek, dan de platenlabels. Deejay heeft weer connecties en ga zo maar door. Ik weet niet of het helpt, maar het was maar een suggestie. Successsssssss!!!!!!!!! Cheesy Cheesy Cheesy

Heb je een idee van de prijs om zo'n plaatje te laten persen? Ik denk dat hier in België nog maar één bedrijf is trouwens dat nog platen perst (en die hebben hun handen vol).

Ik denk dat ik gewoon is een dagje naar onder andere Gent ga trekken met wat demo cd's (heb nl. een hele boel songs) en daar wat labels ga afgaan (R&S, musicman, ...)

Ja zo'n plaatje laten persen kost nog al wat en er word dan ook maar weinig op vinyl gezet. volgens mij kan je het toch beter via de labels proberen. Vooral bij techno. deze labels staan opener tegenover nieuwe muziek. Het moet natuurlijk wel prof zijn maar dat is hier zeker t geval!  Wink Je kan wel proberen om je cds bij de djs af te geven. (ze werken zelf namelijk ook vaak met cd's om hun eigen nummers te checken bij t publiek voordat ze uitgebracht worden) Dit zou wel kunnen werken en is een stuk goedkoper. (kan je dat geld weer aan andere dingen uitgeven  Tongue)

Greetz Robert
Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omhoog
Print
Ga naar:  

Jouw Info:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Zaterdag 19 Mei 2012 08:52:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Forum Looks

Muziek Kalender

Eerste pinksterdag, Tweede pinksterdag, D-Day, Vaderdag

WebRadio

[director] Diverse webradio stations voor onder het forummen, op je werk, gewoon thuis, onder het poetsen, etc... Alle stijlen door elkaar (nog). Speelt af in Winamp, windows media player of elke andere speler die .pls streams ondersteund.

-AcidJazz from Radiorewers.pl
-Techno from Technobase.fm/
-HOT 108 Jamz from hot108.com
-The Eagle from 181.FM
-DnB Radio from DnBRadio.com
-WEFUNK from WEFUNK.com
-Digitally Import DnB from DI.fm
- Idobi Radio from Idobi.com
- Groove Salad from SomaFM.com
- Livesets Radio from LiveSets.com
- Radio Seven from RadioSeven.se
- Fusion Radio from FusionChicago.com
- Irish Folk from Liveireland.com

Mocht je tips hebben over andere radio stations of niet werkende stations tegenkomen laat het ons dan even weten middels een berichtje in het webradio station topic van dit forum.

Meer WebRadio stations voor Winamp vind je o.a. via Shoutcast.com
Je hebt er Winamp voor nodig en die kun je downloaden door op de Winamp-logo hieronder te klikken.

Black Rain by Crip Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines XHTML | CSS

TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb