Zaterdag 19 Mei 2012 09:22:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Geavanceerd zoeken
* *

sitemap

Link Partners

MEDEDELING VAN HET HUIS!

Heb je zelf een site en wil je hier ook een link hebben?
Mail dan naar:
webmaster(@)muziek4um (.)nl
We vragen er wel een link voor terug.
Mocht je reeds naar ons linken vanaf jouw site terwijl wij niet terug linken? Laat het ons dan ook weten, dan passen we dat snel aan. webmaster(@)muziek4um (.)nl

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: tunen van instrumenten deel 2  (gelezen 1254 keer)
Iggy
Die hard!

This is de BEST Forum EVER!!!

« Gepost op: Woensdag 22 December 2004 00:01:05 »

Ik had nu toch gehoopt dat na het posten van mijn vorige thread dit probleem de wereld uit zou zijn..

Vorige week weer voor de zoveelste keer meegemaakt dat een opnamesessie in de grond wordt geboord door een gitaar die elke 2 minuten weer vals klinkt. Mensen, let bij het uitzoeken van een (bas)gitaar ook eens op de stemmechanieken en hoe de gitaar is afgesteld!!!! Weet ik, niet cool, maar deze ellende kost steeds duurbetaalde studiotijd!  :\'( 

Nou ja, 't is jullie geld.. mag je ook weten hoe je het over de balk gooit..
webrider
Huh Huh...
webmaster
Forumfreak

Hehe...

« Antwoord #1 Gepost op: Zondag 26 December 2004 11:20:54 »

Zo is het!!! Goed gesproken. Ik had het laatst ook bij een studio sessie in E-sound studios. Diverse stukken ingespeeld, niets aan het handje, beetje ritme guitaar enzo.

Moet ik ineens een intro inspelen van een nummer die daarn oswitch naar trashmetal achtige shit (een accoestisch klinkende tokkel, jawel) is een van mijn snaren lichtelijk ontstemd, op die goeie apparatuur hoor je dat meteen 2 x zo erg, en dat terwijl niemand anders meespeelde. Gelukkig heeft die geluidsman me erop gewezen, vriendelijk verozht of ik mijn guitar beetje wilde stemmen. HOP! Guitaartje weer gestemd en iedereen was weer gelukig. In 1 take die track erop geknald. Grin  Die opmerking van de geluidsman was bij mij zeer welkom want ik hoorde wel iets maar wist niet wat er niet klopte. Dat allemaal van toch iets van zenuwen en spanning.

Maar nu de tip:
Als je een nieuwe guitaar gaat uitzoeken niet te moeilijk doen: gewoon de eeerste beste guitaar die je pakt, het liefst met oude snaren, als die ontstemd is gauw weer terug zetten en nooit meer naar kijken. Waaarom? Eeen beetje een guitaar (hoeft niet eens echt duur te zijn) ontstemd niet heel de tijd, zelfs niet met oude snaren, dan kolinkt die namelijk aleen niet mooi maar niet vals. Bovendien, als die al ontstemd dan wel alle snaren gelijkmatig!

Zo niet, hb je met een wokkel te maken. Helaas. Dit heb ik eigenlijk uit eigen ervaring. Dus pak je een guitaar die helemaal vals is dan is het waarschijnlijk een probleem geval.  Je zou dan natuulijk kunnen denken dat misschien iemand voor jou die niet kon stemmen die guitaar helemal vals heeft gestemd maar dat risico zou ik niet nemen.

Wil je dan toch aan het stemmen slaan om te checken of dat laatste ook zo is let dan op het volgende: als die guitaar zich niet direkt fatsoenlijk laat stemmen, dat je het niet goed kan horen ofzo,  dat zit het ook niet goed. Dan kan die winkelier wel zeggen dat een en ander afgesteld moet worden maar dat hadden ze maar eerder moeten bedenken. Bovendien? Hoe vaak/lang is die winkelier van plan om die guitaar bij te slepen?

Heb met het laatste wel goede ervaring bij Verspuy in R'dam waar ik op zich niet helemaal kapot van ben.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Ga naar:  

Jouw Info:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Zaterdag 19 Mei 2012 09:22:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Forum Looks

Muziek Kalender

Eerste pinksterdag, Tweede pinksterdag, D-Day, Vaderdag

WebRadio

[director] Diverse webradio stations voor onder het forummen, op je werk, gewoon thuis, onder het poetsen, etc... Alle stijlen door elkaar (nog). Speelt af in Winamp, windows media player of elke andere speler die .pls streams ondersteund.

-AcidJazz from Radiorewers.pl
-Techno from Technobase.fm/
-HOT 108 Jamz from hot108.com
-The Eagle from 181.FM
-DnB Radio from DnBRadio.com
-WEFUNK from WEFUNK.com
-Digitally Import DnB from DI.fm
- Idobi Radio from Idobi.com
- Groove Salad from SomaFM.com
- Livesets Radio from LiveSets.com
- Radio Seven from RadioSeven.se
- Fusion Radio from FusionChicago.com
- Irish Folk from Liveireland.com

Mocht je tips hebben over andere radio stations of niet werkende stations tegenkomen laat het ons dan even weten middels een berichtje in het webradio station topic van dit forum.

Meer WebRadio stations voor Winamp vind je o.a. via Shoutcast.com
Je hebt er Winamp voor nodig en die kun je downloaden door op de Winamp-logo hieronder te klikken.

Black Rain by Crip Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines XHTML | CSS

TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb