Dinsdag 22 Mei 2012 00:58:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Geavanceerd zoeken
* *

sitemap

Link Partners

MEDEDELING VAN HET HUIS!

Heb je zelf een site en wil je hier ook een link hebben?
Mail dan naar:
webmaster(@)muziek4um (.)nl
We vragen er wel een link voor terug.
Mocht je reeds naar ons linken vanaf jouw site terwijl wij niet terug linken? Laat het ons dan ook weten, dan passen we dat snel aan. webmaster(@)muziek4um (.)nl

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: [jazzy lounge] l'Air de Paris  (gelezen 1160 keer)
Rino
Gast
« Gepost op: Zondag 25 Mei 2003 17:03:34 »

Op verzoek van Erik (Catalunya) een trackje van een tijdje geleden, die 't goed deed op Garageband.com

l'Air de Paris

Nog even wat extra info:

Het is gemaakt Cubase SX, Wavelab en Kontakt en wat Waves effecten en sample CD's.
AOR
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Zondag 25 Mei 2003 17:35:22 »

erg lekker plaatje, waarmee gemaakt?
DKN
Ben de kwaaiste niet he!
Forumfreak

Helemaal zelf geupload!

« Antwoord #2 Gepost op: Zondag 25 Mei 2003 18:19:21 »

Inderdaad erg lekker plaatje die in ieder geval mij niet gaat vervelen. Chillin' spul. Leuke afwisselingen enzo. Mooie toeters met reverb.
Mooie mix ( onderlinge verhoudingen).

Alleen heb ik het gevoel dat je samples niet echt toppie zijn. Ik bedoel niet de keus ( want die is uitstekend) maar het geluid van die samples. Misschien 22khz samples? Of met programma die samples afvlakt ofzo? Of wat natuurlijk ook vaak gebeurt...dat men teveel eq gebruikt.... Ik mis beetje knisperend hoog namelijk. Of het is door de mp3 kwaliteit.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het  gewoon niet jou/jullie keus was.

Zoals bij D'Angelo bijvoorbeeld, ik heb wel eens die muziek door de spectrum analizer gehaald en dat was niet wat ik op school heb geleerd  Shocked Shocked Maar wel wereld beroemd!! Grin Grin Grin

Blijft mooie muziek.
Luister ook eens naar Verbal Kint ( Ken Umnie ).

Zed

Niets mis met deze site! ---> www.slayer.net <---
Rino
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 09:10:12 »

Dank jullie wel voor je kritieken! Enerzijds vind ik de samples die lijken of ze door de bitcrusher gemangeld zijn wel lekker klinken en bij de sfeer van dit nummer passen, maar anderzijds is het contrast idd misschien soms iets te groot. Ik zal nog eens proberen om dit niveau iets te nivelleren...

Groeten
Ibrahim Reevy
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Dinsdag 27 Mei 2003 23:18:26 »

Hallo daar,

Wow dit is echt een heerlijke track die ik zeker zou kopen, als ik hem in de winkel zag liggen. Hij is ondertussen al talloze malen opnieuw gestart zonder, dat ie begint te vervelen. Ik krijg er een heel lekker gevoel van man en het doet me denken aan Saint Germain. Hee kerel 3 thumbs up en Catalunya jij ook bedankt, dat je ons deze heerlijke track niet onthoudt. Verder ben ik blij, dat de track lekker warm/analoog klinkt. Op de ene of andere manier klinkt het als vinyl en dat is in mijn ogen alleen maar positief.
Rozegeur
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Woensdag 28 Mei 2003 00:49:49 »

dit soort muziek hoor ik zeer graag ... dus oppassen dat ik objectief blijf!

de meeste dingen zitten snor, echt wel pro maar ik mis precies nog een stem ... dat zou het lied meer karakter geven (er komt maar 1 voice sample in voor maar die is te kort)

het lijkt inderdaad op St Germain en ze klinkt top

en uiteraard, dit genre klinkt veel beter als het met echte muzikanten is ingespeeld! bv. in mijn studio mix van passions is de bassline ingespeeld door een bassist (die die dag toevallig langskwam) en dat was toch een serieus verschil! meer gevoel sowieso
oRGaNic DrEaMs
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Woensdag 28 Mei 2003 17:17:45 »

damn, goed bezig...

het enigste wat ik op te merken heb is dat de track inderdaad net lijkt of deze een beetje veel gekraak heeft. Maar als je zegt dat het er zo bij hoort zou ik er niets aan doen, wel zou ik de saxofoon achtige sample iets meer naar voren halen. Maakt het contrast iets groter naar mijn mening

l8tr
NatonR.
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Vrijdag 30 Mei 2003 15:43:27 »

Mooi helder, lekker luchtig.
Minpuntje IMO:  iets teveel dezelfde herhalingen.. 't mist nog net iets zeg maar.
Maar heel lekker.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Ga naar:  

Jouw Info:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Dinsdag 22 Mei 2012 00:58:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Forum Looks

Muziek Kalender

Eerste pinksterdag, Tweede pinksterdag, D-Day, Vaderdag

WebRadio

[director] Diverse webradio stations voor onder het forummen, op je werk, gewoon thuis, onder het poetsen, etc... Alle stijlen door elkaar (nog). Speelt af in Winamp, windows media player of elke andere speler die .pls streams ondersteund.

-AcidJazz from Radiorewers.pl
-Techno from Technobase.fm/
-HOT 108 Jamz from hot108.com
-The Eagle from 181.FM
-DnB Radio from DnBRadio.com
-WEFUNK from WEFUNK.com
-Digitally Import DnB from DI.fm
- Idobi Radio from Idobi.com
- Groove Salad from SomaFM.com
- Livesets Radio from LiveSets.com
- Radio Seven from RadioSeven.se
- Fusion Radio from FusionChicago.com
- Irish Folk from Liveireland.com

Mocht je tips hebben over andere radio stations of niet werkende stations tegenkomen laat het ons dan even weten middels een berichtje in het webradio station topic van dit forum.

Meer WebRadio stations voor Winamp vind je o.a. via Shoutcast.com
Je hebt er Winamp voor nodig en die kun je downloaden door op de Winamp-logo hieronder te klikken.

Black Rain by Crip Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines XHTML | CSS

TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb