Dinsdag 22 Mei 2012 00:59:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Geavanceerd zoeken
* *

sitemap

Link Partners

MEDEDELING VAN HET HUIS!

Heb je zelf een site en wil je hier ook een link hebben?
Mail dan naar:
webmaster(@)muziek4um (.)nl
We vragen er wel een link voor terug.
Mocht je reeds naar ons linken vanaf jouw site terwijl wij niet terug linken? Laat het ons dan ook weten, dan passen we dat snel aan. webmaster(@)muziek4um (.)nl

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: [House] Ibrahim Reevy  (gelezen 1417 keer)
Ibrahim Reevy
Gast
« Gepost op: Zondag 25 Mei 2003 18:16:02 »

Hallo allemaal,

Ik ben eerst een paar dagen bezig geweest met een electrotrack die op niks uitliep dus besloot om maar met iets nieuws te beginnen. Het is uiteindelijk een housetrack geworden. Het nummer is gemaakt in Reason 2

Snelheid: 120 Bpm
Speeduur: 8:00

Hopelijk vinden jullie het een vette track. Ik vind hem in ieder geval wel geslaagd.

http://artists.iuma.com/site-bin/mp3gen/124845/IUMA/Bands/Ibrahim_Reevy/audio/Ibrahim_Reevy_-_Red_eye_fetish.mp3
Ibrahim Reevy
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 12:57:34 »

Grappige track. Werkt op je lachspieren dit nummer. ;D

Doe je dat express. Je beat van de tel af laten lopen.
persoonlijk zou ik het orgeltje op de 1 ste tel quantisen. (alleen de 1ste tel dus).

lekker nummer. Jij hebt echt een eigen stijl en sound.

Hee Catalunya,

Grappig, dat je dat zegt, want ik was gisteren op msn messenger en toen stuurde ik het nummer naar iemand op. Ik zei: Ik weet zeker, dat dit nummer minstens een glimlach op je gezicht tovert en je ook laat dansen, maar hopelijk beiden. Kerel jij hebt mijn hele insteek met dit nummer begrepen, alsof je met mij in dezelfde kamer zat en het produktieproces hebt meegemaakt. Heerlijk, als mensen je bedoeling begrijpen en het ook nog eens waarderen.
Ibrahim Reevy
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 22:18:37 »

Hallo mensen,

Zijn er nog meer mensen die willen reageren?
webrider
Huh Huh...
webmaster
Forumfreak

Hehe...

« Antwoord #3 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 22:49:47 »

Tuurlijk.

Ik heb je track gisteren beluisterd en vond het niet gek maar wel beetje langdradig. * minuten maar liefst oelalalalal!

EN de stem zou ik niet echt heel de tijd door laten gaan maar als refrein of couplet gebruiken.
Als het nummer korter zou zijn dan zou het waarschijnlijk een heel ander verhaal worden, dat wel.

Eduardo
Ibrahim Reevy
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 22:59:40 »

Tuurlijk.

Ik heb je track gisteren beluisterd en vond het niet gek maar wel beetje langdradig. * minuten maar liefst oelalalalal!

EN de stem zou ik niet echt heel de tijd door laten gaan maar als refrein of couplet gebruiken.
Als het nummer korter zou zijn dan zou het waarschijnlijk een heel ander verhaal worden, dat wel.

Eduardo

Hallo Eduardo,

Weet je dit keer ben ik heel anders te werk gegaan. Ik heb eerst het arrangement gemaakt en de volgende dag ben ik begonnen met het maken en finetunen van alles. Toen ik het begon te produceren heb ik alles afgestemd op het arrangement. Ik heb dus geprobeerd om een nummer te maken, dat 8 minuten lang lekker is. Nu het nummer af is en ik zou er een 4 minuten versie van maken, dan lijkt het wel of ik teveel muziek in een te kort tijdsbestek stop ofzo. Met andere woorden er zou niks meer van het arrangement kloppen. Ik ben er op zich tevreden mee en hoop, dat ik binnenkort weer goeie ideetjes krijg voor een nieuwe track. Ik weet wel, dat de track beter kan, maar ik denk, dat ik dan alles ga afraffelen met als resultaat een track die nog slechter is dan in eerste instantie, terwijl hij nu eigenlijk in mijn ogen niet slecht is. Maar ik bedoel, als iemand zich groepen voelt om hier een remix van te maken, dan houd ik me aanbevolen.
webrider
Huh Huh...
webmaster
Forumfreak

Hehe...

« Antwoord #5 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 23:10:16 »

Ik snap wat je bedoelt. Je track is ook niet slecht. Een nummer is af als je dat zelf vind en je bepaald zelf hoe je nummer wordt.

Dat is de Artistiek vrijheid. Wink Bovendien heb je ook gelijk dat je vast nog wel genoeg ideeen zal krijgen. Dus waarom te lang stil staan bij één van de vele ideeen die er al zijn of nog zullen komen.

Maar ik zeg wel...Om de zelfde reden hoef je ook nooit bang te zijn om iets aan de kant te leggen of zelfs weg te gooien.

Zelf leg ik eigenlijk zo'n 29 van de 30 ideeen aan de kant en veel van mijn muzikale ideeeen duren wel 12 minuten of langer maar daar knip ik dan gewoon het beste uit en hou een liedje van 3 a 4 minuten over  Grin Grin Grin Soms wel moeilijk hoor maar doe het toch!

Eduardo
Rozegeur
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Maandag 26 Mei 2003 23:39:51 »

Ja sorry, ik probeer zoveel mogelijk te reageren op iedereen, en uiteraard in de eerste plaats op de mensen die al op m'n eigen ding hebben comments gegevn, maar ik heb nu 5 weken examens en dus niet altijd meteen de tijd
..

ik vind dat voortdurende herhalen van die voice sample toch wel dubieus ... want het is niet echt iets typisch voor house (warm ...). Maar je mag natuurlijk je eigen stijl hebben. laat niet weg dat het sampletje vervelend wordt na een tijd
Er worden ook teveel dezelfde hi-hats gebruikt, waardoor het geheel ééntonig wordt. Ook het melodietje begin na een tijdje afgezaagd klinken, m.a.w. daar moeten nog soundjes/melodielijnen bijkomen
Het gebruik van de conga's is ook niet optimaal
maar ik vind persoonlijk ook dat Reason slechte samples heeft om die typische housy conga-loopjes te maken
In ieder geval is mijn conclusie dat hier nog werk aan is. Het moet vooral wat warmer klinken, minder repetitief en voller (ook afwisseling in je bassline steken!)
Ik hoop dat ik niet te hard klink!
Ik soms te kritisch zijn, dat weet ik Smiley
LecZ
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Dinsdag 27 Mei 2003 11:56:29 »

Review terwijl ik luister, mmm die stem sample komt wel  erug vaak ! Van mij mag het allemaal iets voller klinken , iets meer kwaliteit samples gebruiken ,aparte stijl ! Keep on Going !
Ibrahim Reevy
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Dinsdag 27 Mei 2003 15:35:19 »

Hallo allemaal,

Ik ben veel kritischer op mezelf geworden dan vroeger. Ik heb iets van 16 snippets gemaakt en allemaal weggegooid. Daarnaast ben ik 3 dagen bezig geweest met een electrotrack die ik heb weggegooid, omdat ik hem heb verpest door teveel gepiel. Natuurlijk hebben jullie gelijk, dat het beter kan, maar heeft ook deels te maken met het feit, dat ik pas met Reason werk. Ik heb vroeger ook experimentele muziek gemaakt waarvan je helemaal niks zou begrijpen. Mijn doel was om een freaky housetrack te maken met een vocalsample erin die meer als instrument/effect zou dienen dan als vocaal. Als je goed hebt geluisterd, dan hoor je dat de bas ook niet een standaard bas is, maar dat ie bewerkt is en uit twee geluiden bestaat. Verder kan ik me voorstellen, dat de tabla voor sommige mensen te hard staat in vergelijking met de rest van de track, maar dat is ook weer met opzet gedaan om, als een soort melodie te dienen. Verder zit er een heel zacht geluidje in, dat je pas bij de afbouw hoort. Kort gezegd: Ik ben het eens met wat jullie bedoelen, maar hopelijk begrijpen jullie ook mijn bedoeling met de track. Wat mij betreft is het wat ik wilde best gelukt. Ik heb van verschillende mensen gehoord, dat de hihats enzo saai zijn, maar als de bas enzo erbij komt dan vind ik het niet saai. Tijdens de opbouw natuurlijk wel, omdat het nummer dan nog vorm moet krijgen. Hartelijk dank voor jullie tijd allemaal en mijn excuses voor het verpesten van de layout, want ik heb mij weer laten meeslepen.  Grin
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Ga naar:  

Jouw Info:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Dinsdag 22 Mei 2012 00:59:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Forum Looks

Muziek Kalender

Eerste pinksterdag, Tweede pinksterdag, D-Day, Vaderdag

WebRadio

[director] Diverse webradio stations voor onder het forummen, op je werk, gewoon thuis, onder het poetsen, etc... Alle stijlen door elkaar (nog). Speelt af in Winamp, windows media player of elke andere speler die .pls streams ondersteund.

-AcidJazz from Radiorewers.pl
-Techno from Technobase.fm/
-HOT 108 Jamz from hot108.com
-The Eagle from 181.FM
-DnB Radio from DnBRadio.com
-WEFUNK from WEFUNK.com
-Digitally Import DnB from DI.fm
- Idobi Radio from Idobi.com
- Groove Salad from SomaFM.com
- Livesets Radio from LiveSets.com
- Radio Seven from RadioSeven.se
- Fusion Radio from FusionChicago.com
- Irish Folk from Liveireland.com

Mocht je tips hebben over andere radio stations of niet werkende stations tegenkomen laat het ons dan even weten middels een berichtje in het webradio station topic van dit forum.

Meer WebRadio stations voor Winamp vind je o.a. via Shoutcast.com
Je hebt er Winamp voor nodig en die kun je downloaden door op de Winamp-logo hieronder te klikken.

Black Rain by Crip Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines XHTML | CSS

TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb