Dinsdag 22 Mei 2012 01:30:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Geavanceerd zoeken
* *

sitemap

Link Partners

MEDEDELING VAN HET HUIS!

Heb je zelf een site en wil je hier ook een link hebben?
Mail dan naar:
webmaster(@)muziek4um (.)nl
We vragen er wel een link voor terug.
Mocht je reeds naar ons linken vanaf jouw site terwijl wij niet terug linken? Laat het ons dan ook weten, dan passen we dat snel aan. webmaster(@)muziek4um (.)nl

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: [Detroit techno] Ibrahim Reevy - Elonec  (gelezen 740 keer)
Ibrahim Reevy
Gast
« Gepost op: Maandag 02 Juni 2003 00:35:14 »

Hallo allemaal,

Ik ben op Zondag (hete dag) bezig geweest met het maken van een nummer waarbij ik heb geprobeerd om er non-stop aan te werken om zo te proberen het idee van wat ik wilde maken vast te houden en ik moet zeggen het is gelukt om een nog interessantere track te maken dan ik eigenlijk in gedachte had. In eerste instantie toen aan het nummer begon vond ik het Progressive achtig klinken, maar het is uiteindelijk een Detroit techno track geworden. Hierbij wil ik nog even van de gelegenheid gebruik maken om Linchen Gold van het Clubcharts forum te bedanken voor zijn tips die ongetwijfeld hebben bijgedragen aan het eindresultaat van de track.

Extra info:

Gemaakt in Reason 2
gebruikte FX: Digital Delay line & Digital reverb (Meerdere malen geladen)

Speelduur: 5:36
Bpm: 137

http://artists.iuma.com/site-bin/mp3gen/124845/IUMA/Bands/Ibrahim_Reevy/audio/Ibrahim_Reevy_-_Elonec.mp3
Rozegeur
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 04 Juni 2003 01:05:48 »

ik hoor toch meteen dat hier maar één dag aan gewerkt is
er Wordt nog maar weinig verteld in die 5 min en 36 seconden

Ik denk dat er nog meer gefxed moet worden aan de hoofdtune
de claps mogen wat meer ruwer klinken, ik bedoel zo van die claps zoals in Energy Flash van joey beltram

Ibrahim Reevy
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Vrijdag 06 Juni 2003 20:55:15 »

Hallo allemaal,

Eindelijk weer internet.

De nieuwste versie van Elonec is nu te downloaden.
Ik heb 2 verchillende waarvan deze het beste klinkt.
De andere versie heb ik zo erg aangepast waardoor de geluiden niet meer bijelkaar passen en het een chaos is geworden. Ik twijfel nog over deze versie en indien jullie het niks aan vinden komt de originele versie terug. Bedankt voor alle tips en het reviewen.

http://artists.iuma.com/site-bin/mp3gen/124845/IUMA/Bands/Ibrahim_Reevy/audio/Ibrahim_Reevy_-_Elonec.mp3
Rozegeur
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Vrijdag 06 Juni 2003 22:56:27 »

Dit is zeker al beter dan het origineel Smiley

goede bassline

begin doet me denken aan Knights of the Jaguars (dj rolando). wat deze klassieker zo goed maakt is de tegenmelodie ... misschien kan je dat proberen? (wel moeilijk hoor, maar als het lukt heb je een knaller)

nu heb ik toch nog een comment, en die betreft de stijl
vanaf 56 sec komt zo'n melodietje dat de sfeer van het lied naar de verkeerde kant doet gaan (vind ik hé,), waardoor het minder "detroit" klinkt en veel brafer en echt niet ruw genoeg
het wordt zelfs trancy

ik raad u echt aan die weg te doen en te zoeken naar iets beters,
want de begintune heeft echt wel veeeel potentieel in mijn ogen en dient aangevuld te worden met iets van even hoge kwaliteit (en eveneens iets dat in de juiste sfeer ligt - moeilijk te zeggen wat precies)

ik hoop dat je er iets aan hebt
Ibrahim Reevy
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Zaterdag 07 Juni 2003 17:57:06 »

Dit is zeker al beter dan het origineel Smiley

goede bassline

begin doet me denken aan Knights of the Jaguars (dj rolando). wat deze klassieker zo goed maakt is de tegenmelodie ... misschien kan je dat proberen? (wel moeilijk hoor, maar als het lukt heb je een knaller)

nu heb ik toch nog een comment, en die betreft de stijl
vanaf 56 sec komt zo'n melodietje dat de sfeer van het lied naar de verkeerde kant doet gaan (vind ik hé,), waardoor het minder "detroit" klinkt en veel brafer en echt niet ruw genoeg
het wordt zelfs trancy

ik raad u echt aan die weg te doen en te zoeken naar iets beters,
want de begintune heeft echt wel veeeel potentieel in mijn ogen en dient aangevuld te worden met iets van even hoge kwaliteit (en eveneens iets dat in de juiste sfeer ligt - moeilijk te zeggen wat precies)

ik hoop dat je er iets aan hebt

Hee man dank je wel voor het reageren, maar ik moet je helaas teleurstellen. Ik heb namelijk nog een versie gemaakt en die dus overgeschreven op deze versie. Nu heb ik dus alleen nog een reason bestand van die andere versie die overigens helemaal verprutst is. Deze track vind ik zelf een verbetering ten opzichte van het origineel, maar mist inderdaad nog iets. Aangezien ik geen zin heb om de track helemaal te verpesten zal ik hem maar zo laten, maar nogmaals bedankt voor alle tips. De originele versie was wat soft en ik heb getracht om deze versie wat agressiever te maken en dat is in grote lijnen wel gelukt denk ik.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Ga naar:  

Jouw Info:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Dinsdag 22 Mei 2012 01:30:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Forum Looks

Muziek Kalender

Eerste pinksterdag, Tweede pinksterdag, D-Day, Vaderdag

WebRadio

[director] Diverse webradio stations voor onder het forummen, op je werk, gewoon thuis, onder het poetsen, etc... Alle stijlen door elkaar (nog). Speelt af in Winamp, windows media player of elke andere speler die .pls streams ondersteund.

-AcidJazz from Radiorewers.pl
-Techno from Technobase.fm/
-HOT 108 Jamz from hot108.com
-The Eagle from 181.FM
-DnB Radio from DnBRadio.com
-WEFUNK from WEFUNK.com
-Digitally Import DnB from DI.fm
- Idobi Radio from Idobi.com
- Groove Salad from SomaFM.com
- Livesets Radio from LiveSets.com
- Radio Seven from RadioSeven.se
- Fusion Radio from FusionChicago.com
- Irish Folk from Liveireland.com

Mocht je tips hebben over andere radio stations of niet werkende stations tegenkomen laat het ons dan even weten middels een berichtje in het webradio station topic van dit forum.

Meer WebRadio stations voor Winamp vind je o.a. via Shoutcast.com
Je hebt er Winamp voor nodig en die kun je downloaden door op de Winamp-logo hieronder te klikken.

Black Rain by Crip Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines XHTML | CSS

TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb