Dinsdag 22 Mei 2012 02:53:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Geavanceerd zoeken
* *

sitemap

Link Partners

MEDEDELING VAN HET HUIS!

Heb je zelf een site en wil je hier ook een link hebben?
Mail dan naar:
webmaster(@)muziek4um (.)nl
We vragen er wel een link voor terug.
Mocht je reeds naar ons linken vanaf jouw site terwijl wij niet terug linken? Laat het ons dan ook weten, dan passen we dat snel aan. webmaster(@)muziek4um (.)nl

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Wie inspireert je?  (gelezen 3949 keer)
Arina
Gast
« Gepost op: Maandag 14 Augustus 2006 15:58:02 »

Hoi!

Ik ben Arina en ik wil vragen of jullie een paar minuutjes willen besteden aan het beantwoorden van een aantal vragen voor mijn scriptie. Ik doe een onderzoek naar subculturen en muziekfans voor de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Ik wil jullie site niet vervuilen, alleen vragen of jullie me willen helpen.
Ik ben op zoek naar muziekfans; of dat is van solo-artiesten, bands, groepen, dat maakt niet uit, wat ook geldt voor het soort muziek.
Met fans bedoel ik dat een artiest/groep je inspireert: je weet (en verzamelt) veel feitjes van de solo-artiest/groep, je verzamelt de muziek (en andere dingen), en je probeert zoveel mogelijk naar optredens te gaan. Je komt ook regelmatig op zijn/haar/hun site en je houdt het nieuws in de gaten.

Als je me hiermee wilt helpen, laat dan weten van wie je fan bent en beantwoord ajb de vijf vragen uit het volgende bericht.

Je mag me natuurlijk ook mailen.

Alvast bedankt!

Groetjes, Arina
Arina
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Maandag 14 Augustus 2006 16:00:25 »

Dit zijn de vragen.

Vraag 1: Vind je dat je als ‘fan’ behoort tot een subcultuur? (groot aantal mensen met gedeelde normen en waarden; mensen die een aantal dingen met elkaar gemeen hebben)
Waarom wel/niet?

Vraag 2: Heb je nog andere dingen gemeen, naast het fan zijn, met mensen die ook fan zijn van ‘jou’ artiest/groep? Zoals kleding, persoonlijkheid, sport, geloofs- of levensovertuiging?

Vraag 3: Heb je vrienden die ook fan zijn van dezelfde artiest/groep als waar jij fan van bent?
Heb je ook andere vrienden? Doe je met de verschillende vrienden verschillende activiteiten, zoals uitgaan enz.?

Vraag 4: Met wie heb je over het algemeen meer binding (gevoel van saamhorigheid)? Met mensen die ook fan zijn van dezelfde artiest/groep waar jij fan van bent, met mensen die daar geen fan van zijn of maakt dat niet uit? En waarom?

Vraag 5: Sorry, dit is een beetje een vreemde vraag.
Stel dat je op de fiets rijdt en je hebt een fietspomp bij je; je ziet iemand met een lekke band. Zou je die persoon dan helpen? En maakt het uit als je zou weten dat die persoon ‘toevallig’ fan is van de artiest/groep waar jij ook fan van bent (dat zie je door een plastic tasje of een pet of een t-shirt met een afbeelding of tekst van die artiest/groep)?
Zou je deze persoon dan eerder helpen dan een ander willekeurig persoon?

Bedankt
Abraxas
Die hard!

Mooi plaatje!

« Antwoord #2 Gepost op: Maandag 14 Augustus 2006 16:20:49 »

Zo! dit zijn in 1 keer een heleboel vragen! Their coming to get me Huh Huh...Huh Huh...

Lets give it a try.....

Vraag 1:  Ik vind niet dat ik als fan behoor tot een subcultuur maar ik ben dan ook nooit fan van 1 bepaalde artiest geweest. Misschien ben ik de verkeerde persoon want ik ben gewoon niet zo.Huh

Vraag 2:  Nee! Maar ik kan me in kleding wel een en ander voorstellen, zie hardrockers, skaters e.d. Bij rasta's kan ik me geloofsovertuiging goed voorstellen.

Vraag 3: De meeste van mijn vrienden houden wel van dezelfde muziek maar via school en werk heb ik natuurlijk vrienden gemaakt die anders zijn.  Grin

Vraag 4: Natuurlijk ga je geen mensen thuis uitnodigen die niet van dezelfde muziek houden als ikzelf, die zouden alleen maar balen. Maar buitenshuis maakt het niet veel uit.

Vraag 5:  wat en vraag...!!! Ik zou gewoon iedereen op straat doodslaan met mijn fietspomp! Hadden ze maar geen lekke band moeten krijgen.Cheesy  Neeeeee! Tuurlijk niet. Grapje.  Dat maakt me niet uit. Als ik al een pomp had zou ik best helpen maar heb zelf geen pomp en een ouwe fiets Cheesy

Maar Arina...vanwaar al deze vragen? Ben je met een of ander onderzoek bezig ofzo?
Is al helemaal duidelijk maar ik had je eerste bericht niet gelezen  Grin

Succes verder.
acura
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Dinsdag 15 Augustus 2006 10:23:39 »

Vraag 1: ja denk het wel.  ik zou dan bij de subculteer "cyber goth" horen.

Vraag 2: kwa kleren hebben we ook overeenkomsten. omdat de meeste in de zelfde styl lopen.

Vraag 3: er zijn een paar vrienden die fan zijn van de zelfde bands als ik. maar meren deels niet.
ik ga inderdaad wel mer de een naar andere uitgaans plekken dan met de ander.
met de een ga ik bv naar "cyberia" met de ander naar lowlands.

Vraag 4: met de mensen die fan zijn van de zelfde band/artiest. want je hebt toch een gevoel dat je bij elkaar hoord. En je wilt vaker dingen samen doen omdat je het zelfde leuk vind.

Vraag 5: ik zou alleen helpen mocht het een alternatief iemand zijn. en ze van de zelfde muziek houden.
mensen die naar hiphop of r&b enzo luisteren help ik niet.
Nhaixat
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Dinsdag 15 Augustus 2006 14:24:43 »

Vraag 1: Vind je dat je als ‘fan’ behoort tot een subcultuur? (groot aantal mensen met gedeelde normen en waarden; mensen die een aantal dingen met elkaar gemeen hebben)
Waarom wel/niet?

Ja, de goth sub cultuur. waarin toch een groot deel van de fans zich ook dragen naar de muziek smaak. de goth scene is zowel een muziek stroming als een levensstijl.

Vraag 2: Heb je nog andere dingen gemeen, naast het fan zijn, met mensen die ook fan zijn van ‘jou’ artiest/groep? Zoals kleding, persoonlijkheid, sport, geloofs- of levensovertuiging?

kleding, mening en de sfeer denk ik.

Vraag 3: Heb je vrienden die ook fan zijn van dezelfde artiest/groep als waar jij fan van bent?
Heb je ook andere vrienden? Doe je met de verschillende vrienden verschillende activiteiten, zoals uitgaan enz.?

ik heb verschillende vrienden maar over het algemeen zijn het mensen die dezelfde muziek smaak en levenstijl als mezelf hebben.

Vraag 4: Met wie heb je over het algemeen meer binding (gevoel van saamhorigheid)? Met mensen die ook fan zijn van dezelfde artiest/groep waar jij fan van bent, met mensen die daar geen fan van zijn of maakt dat niet uit? En waarom?

meer met mensen die ook "fan" zijn.

Vraag 5: Sorry, dit is een beetje een vreemde vraag.
Stel dat je op de fiets rijdt en je hebt een fietspomp bij je; je ziet iemand met een lekke band. Zou je die persoon dan helpen? En maakt het uit als je zou weten dat die persoon ‘toevallig’ fan is van de artiest/groep waar jij ook fan van bent (dat zie je door een plastic tasje of een pet of een t-shirt met een afbeelding of tekst van die artiest/groep)?
Zou je deze persoon dan eerder helpen dan een ander willekeurig persoon?

yep.

Arina
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Dinsdag 15 Augustus 2006 15:28:50 »

Bedankt voor jullie reactie; hier kan ik wel wat mee! Toevallig, ik heb de goth 'subcultuur' ook als aparte onderzoeks'groep'.

Mag ik van jullie nog weten wie/welke groep op dit moment voor jullie op nr 1 staat, ofwel, van wie je 'fan' bent? Van Abraxas begreep ik dat t er ook meerdere kunnen zijn; je hoeft ze niet allemaal te vermelden;
En al laatste wil ik vragen of ik je leeftijd mag weten. Kan ook op pm.

Bedankt allemaal!!

Arina
Nhaixat
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Dinsdag 15 Augustus 2006 18:24:45 »

Grendel, Alien vampires, Tactical sekt,psyclon nine en unter null Smiley

en ben 21 jaartjes jong Tongue
Abraxas
Die hard!

Mooi plaatje!

« Antwoord #7 Gepost op: Dinsdag 15 Augustus 2006 20:12:41 »

Hier 27 jaartjes jong Smiley

Ik zou verder niet 1 band of artiest in het bijzonder kunnen noemen...Echt niet, heb het geprobeerd, erover nagedacht maar kan het echt niet. Sad Alhoewel, het nummer  How You Remind Me van Nickelback, maar daar heb ik ook hele mooie herinneringen aan. Embarrassed
Maar ik hoor wel meer bij "rock".
DKN
Ben de kwaaiste niet he!
Forumfreak

Helemaal zelf geupload!

« Antwoord #8 Gepost op: Woensdag 16 Augustus 2006 14:48:39 »

Bedankt voor jullie reactie; hier kan ik wel wat mee! Toevallig, ik heb de goth 'subcultuur' ook als aparte onderzoeks'groep'.

Bedankt allemaal!!

Arina

Pfff..... Cool gelukkig maar. Arina is snel tevreden, was al bang we allemaal antwoord moesten geven. Grin

Niets mis met deze site! ---> www.slayer.net <---
Arina
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Woensdag 16 Augustus 2006 16:49:16 »

Pfff..... Cool gelukkig maar. Arina is snel tevreden, was al bang we allemaal antwoord moesten geven. Grin

allemaal wordt idd erg veel, maar jou antwoorden wil ik er nog wel bij hebben! Nu je t toch al ff doorgekeken hebt...
Mikey
Die hard!

All In The Blues ! ! !

« Antwoord #10 Gepost op: Zaterdag 02 September 2006 06:00:10 »

Sorry k ben net iets te vroeg mn bed uit om het allemaal te lezen  EUh.....?

Om 6:00 's-ochtends doe ik het nog effe niet zo goed !
En al helemaal niet op zaterdag Nooooooo

Maar mischien vanavond als ik dan nog de puf heb... Computer Love

PS: Is er ook een korte versie van?  FF denken

GreetZZzz Mikey   Grin

Later kun je d'r om lachen !!!
webrider
Huh Huh...
webmaster
Forumfreak

Hehe...

« Antwoord #11 Gepost op: Zaterdag 02 September 2006 10:03:03 »

FF OFF TOPIC...
Om 6:00 's-ochtends doe ik het nog effe niet zo goed !
En al helemaal niet op zaterdag Nooooooo
WOW! Jij was er vroeg uit!  AAARGHHHH
Mikey
Die hard!

All In The Blues ! ! !

« Antwoord #12 Gepost op: Zaterdag 02 September 2006 17:21:31 »

Ja kon niet slapen.

Misschien drink ik te veel koffie haha  Shocked

GreetZZzz Mikey  Grin

Arina
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Zondag 03 September 2006 16:17:11 »

He mikey,

nu ik het zo lees lijken het inderdaad veel vragen; maar de antwoorden hoeven geen a4-tje te beslaan hoor. T valt wel mee dus! Ik wacht op je antwoorden...

groetjes, Arina
Mikey
Die hard!

All In The Blues ! ! !

« Antwoord #14 Gepost op: Maandag 04 September 2006 05:15:17 »

Bij mij is het allemaal vrij simpel.

Ik hou van heel veel soorten muziek.
Echt fan ben ik niet ergens van.

Heel veel bandjes en muzikanten hebben goede nummers.
Al zou bijwijze van spreken Koos Albert een rete strak nummer hebben dan ga ik voor het nummer en niet voor de persoon.(Koos Alberts is wel een extreem voorbeeld)

Ik heb al vaak gehad dat als ik van één band zanger of zangeres een cd wilde kopen dat het ene nummer dat ik goed vond ook vaak het enige leuke nummer was.

Dus vandaar dat ik van vanalles hou.

En ergens bij horen of me naar een (idool) gedragen doe ik al helemaal niet.

Mensen die echt van iemand fan zijn begrijp ik ook wel.
Als ze zich net zo kleden of gedragen staan ze misschien dichter bij die persoon.

GreetZZzz Mikey  Grin

Abraxas
Die hard!

Mooi plaatje!

« Antwoord #15 Gepost op: Maandag 04 September 2006 20:04:56 »

Ik heb al vaak gehad dat als ik van één band zanger of zangeres een cd wilde kopen dat het ene nummer dat ik goed vond ook vaak het enige leuke nummer was.

Dat heb ik nou ook. Mooi voorbeeld is Limp Bizkit. 2 vette nummers en de rest niks (Break stuff en Nookie)! Heb die cd trouwens wel gekocht. Stom stoms stom...
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Ga naar:  

Jouw Info:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Dinsdag 22 Mei 2012 02:53:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Forum Looks

Muziek Kalender

Eerste pinksterdag, Tweede pinksterdag, D-Day, Vaderdag

WebRadio

[director] Diverse webradio stations voor onder het forummen, op je werk, gewoon thuis, onder het poetsen, etc... Alle stijlen door elkaar (nog). Speelt af in Winamp, windows media player of elke andere speler die .pls streams ondersteund.

-AcidJazz from Radiorewers.pl
-Techno from Technobase.fm/
-HOT 108 Jamz from hot108.com
-The Eagle from 181.FM
-DnB Radio from DnBRadio.com
-WEFUNK from WEFUNK.com
-Digitally Import DnB from DI.fm
- Idobi Radio from Idobi.com
- Groove Salad from SomaFM.com
- Livesets Radio from LiveSets.com
- Radio Seven from RadioSeven.se
- Fusion Radio from FusionChicago.com
- Irish Folk from Liveireland.com

Mocht je tips hebben over andere radio stations of niet werkende stations tegenkomen laat het ons dan even weten middels een berichtje in het webradio station topic van dit forum.

Meer WebRadio stations voor Winamp vind je o.a. via Shoutcast.com
Je hebt er Winamp voor nodig en die kun je downloaden door op de Winamp-logo hieronder te klikken.

Black Rain by Crip Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines XHTML | CSS

TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb