Woensdag 23 Mei 2012 16:58:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Geavanceerd zoeken
* *

sitemap

Link Partners

MEDEDELING VAN HET HUIS!

Heb je zelf een site en wil je hier ook een link hebben?
Mail dan naar:
webmaster(@)muziek4um (.)nl
We vragen er wel een link voor terug.
Mocht je reeds naar ons linken vanaf jouw site terwijl wij niet terug linken? Laat het ons dan ook weten, dan passen we dat snel aan. webmaster(@)muziek4um (.)nl

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: [gezocht] Bassie en Adriaan achtergrondmuzieknummer  (gelezen 2772 keer)
MaartenF
Gast
« Gepost op: Zaterdag 12 Juni 2004 19:14:36 »

Hallo beste mensen.

Een paar vrienden van mij beheren een Bassie en Adriaan muzieksite. Daar staat hartstikke veel gevonden achtergrondmuziek op die gebruikt werd in de series van Bassie en Adriaan. De site is http://muziek.bassieenadriaan.nl .

Maar hier komt mijn vraag. We zoeken als een tijd naar een nummer dat wordt gebruikt in de Bassie en Adriaan serie 'Het Geheim Van De Sleutel' uit 1978. Hierin gaan Bassie, Adriaan en 2 boeven op een racebaan racen. Nu wil ik graag weten hoe het nummer heet wat ze gebruiken, of de artiest.

Hier zijn de 2 fragmenten van het nummer (elk 30 seconden):
http://muziek.bassieenadriaan.nl/fragmenten/sleutelrace1.mp3
http://muziek.bassieenadriaan.nl/fragmenten/sleutelrace2.mp3

Een aantal mensen dachten dat het echte nummer van Jethro Tull was, maar nadat iemand zich op een Jethro Tull forum had aangemeld om het te vragen zeiden ze dat het nummer niet van Tull was. Een aantal mensen dachten dat het van Thijs Van Leer was, en een aantal dachten dat het nummer van Focus zou kunnen zijn. Toen ik beide fragmenten aan mijn muziekdocent liet horen zei hij dat het nummer het een amerikaanse politieserie uit de jaren '70 kwam. Dat dacht mijn moeder ook.

Weten jullie van wie het nummer is of van wie denken jullie dat het nummer is? Mijn dank is heel groot als iemand van jullie het weet.  [plz]

Groeten van MaartenF Wink
webrider
Huh Huh...
webmaster
Forumfreak

Hehe...

« Antwoord #1 Gepost op: Zondag 13 Juni 2004 11:10:31 »

Door die fluit doet het mij inderdaad sterk aan Thijs van Leer denken.  Die speelde toh ook in Focus? JethroTull ken ik niet echt.

Heb je nu niets aan maar kan mensen op een idee brengen. Maar hebben ze bij Bassie en Adriaan zelf geen idee van wie het is? Ik zag bij hun ook een overzichtje van de muziek die ze o.a. gebruiken.

Verder is er veel muziek gebruikt van Jean Michelle Jarre, Mike Oldfield, Vangelis, Focus, Isaac Hayes.
Hier kunnen wij helaas geen fragmenten van laten horen.

En zie daar... De naam Focus staat ertussen.  Wink

De Link

Succes en welkom op muziekforum.com
MaartenF
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Zondag 13 Juni 2004 11:48:18 »

Ze hebben ook muziek gebruikt van Rick van der Linden en een enkele keer een nummer van Pierre Moerlon, dus er is wel meer muziek van artiesten gebruikt.

Adriaan zelf weet het niet, omdat de LP waar dat nummer op staat kwijt is en toen kon hij de gegevens niet meer achterhalen.

Iemand zijn broer had zich helemaal op een Jethro Tull forum aangemeld om het te weten. Daar zeiden ze dat het op de muziek van Tull leek maar het niet was. Mijn vader dacht ook dat het van Thijs van Leer was, en mijn moeder en muziekdocent dachten dat het nummer uit de jaren '70 politieserie Starsky & Hutch kwam.

Als jullie een Focus forum of een Thijs van Leer forum kennen, kan iemand dan een link geven? Dan kan ik het daar vragen.
webrider
Huh Huh...
webmaster
Forumfreak

Hehe...

« Antwoord #3 Gepost op: Zondag 13 Juni 2004 11:57:45 »

Ik heb nu een hele goede site gevonden, staat een compleet overzicht van de gebruikte achtergrond muziek inclusief demos. En Focus staat er bij!!! klasse!

Ik ga nu checken of ik jouw liedje tegenkom.

http://muziek.bassieenadriaan.nl/

Het is denk ik geen ISaac Hayes maar die komt wel voor in de film met het liedje SHaft van de gelijknamige serie
http://muziek.bassieenadriaan.nl/fragmenten/shaft.mp3

OOOPS!!  Embarrassed  Het is jouw eigen site  Grin

Goeie site  Grin
MaartenF
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Zondag 13 Juni 2004 12:07:33 »

Het is niet mijn site hoor Huh

Het nummer staat bij niet gevonden muziek, er staat Jethro Tull bij, maar nu weten we dat het nummer niet van Tull is.
DKN
Ben de kwaaiste niet he!
Forumfreak

Helemaal zelf geupload!

« Antwoord #5 Gepost op: Zondag 13 Juni 2004 12:07:51 »

vraag het anders in het gastenboek van de Officiele Focus Homepage: 
Zie daar de link!

http://www.officialfocushomepage.nl/

Suc6

Niets mis met deze site! ---> www.slayer.net <---
MaartenF
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Zondag 13 Juni 2004 12:13:58 »

vraag het anders in het gastenboek van de Officiele Focus Homepage: 
Zie daar de link!

http://www.officialfocushomepage.nl/

Suc6

Heb ik gedaan, nou maar hopen dat ze het daar weten/ Roll Eyes
webrider
Huh Huh...
webmaster
Forumfreak

Hehe...

« Antwoord #7 Gepost op: Zondag 13 Juni 2004 12:37:17 »

Goeie zet man! Moet goed komen zo  Okidoki

Alleen je had er bij moeten zetten dat je de site via muziekforum.com had gevonden :\'(  want Zed gaf je de exacte link. 

MaartenF
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Zondag 13 Juni 2004 12:44:38 »

Goeie zet man! Moet goed komen zo  Okidoki

Alleen je had er bij moeten zetten dat je de site via muziekforum.com had gevonden :\'(  want Zed gaf je de exacte link. 

Eigenlijk kende ik de site al via www.popinstituut.nl , maar eerst vond ik het nutteloos om het in dat gastenboek te vragen, daarom deed ik het op het forum, want dan komen er veel meer mensen online.
Shandor
Yep, het staat er toch maar weer....
Die hard!

Mooi plaatje nie dan?

« Antwoord #9 Gepost op: Dinsdag 15 Juni 2004 14:20:29 »

Sad  Het is een schande!

Als je popinstituut al kende..waarom vroeg je het dan? Nog niet op gekomen zeker..hm... Huh

Stel je voor dat je op een dag zo eenzaam bent dat je baalt als je geen spam in je mailbox hebt...Grin
webrider
Huh Huh...
webmaster
Forumfreak

Hehe...

« Antwoord #10 Gepost op: Zondag 04 Juli 2004 22:27:04 »

- Shandor: Het zij zo, helaas, doet mij ook enig verdriet, maar ach... We hoeven er nog geen ruzie om te maken ofzo of echt boos op elkaar te worden. Shit happens man. Tnx enniewees voor de backup.

-MaartenF. : Succes met je zoektocht enniewees. Heb je overigens al enig succes geboekt via die Focus site? 
6trak
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Zondag 18 Juli 2004 08:20:40 »

Focus is strak!

luister eens Hocus Pocus en nutuulk House Of The King... als je ze hoort dan herken je ze instantly! een paar gouwe ouwe classics van neerlands bodem mag ik wel zeggen...
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Ga naar:  

Jouw Info:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Woensdag 23 Mei 2012 16:58:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Forum Looks

Muziek Kalender

Eerste pinksterdag, Tweede pinksterdag, D-Day, Vaderdag

WebRadio

[director] Diverse webradio stations voor onder het forummen, op je werk, gewoon thuis, onder het poetsen, etc... Alle stijlen door elkaar (nog). Speelt af in Winamp, windows media player of elke andere speler die .pls streams ondersteund.

-AcidJazz from Radiorewers.pl
-Techno from Technobase.fm/
-HOT 108 Jamz from hot108.com
-The Eagle from 181.FM
-DnB Radio from DnBRadio.com
-WEFUNK from WEFUNK.com
-Digitally Import DnB from DI.fm
- Idobi Radio from Idobi.com
- Groove Salad from SomaFM.com
- Livesets Radio from LiveSets.com
- Radio Seven from RadioSeven.se
- Fusion Radio from FusionChicago.com
- Irish Folk from Liveireland.com

Mocht je tips hebben over andere radio stations of niet werkende stations tegenkomen laat het ons dan even weten middels een berichtje in het webradio station topic van dit forum.

Meer WebRadio stations voor Winamp vind je o.a. via Shoutcast.com
Je hebt er Winamp voor nodig en die kun je downloaden door op de Winamp-logo hieronder te klikken.

Black Rain by Crip Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines XHTML | CSS

TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb