Woensdag 23 Mei 2012 22:06:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Geavanceerd zoeken
* *

sitemap

Link Partners

MEDEDELING VAN HET HUIS!

Heb je zelf een site en wil je hier ook een link hebben?
Mail dan naar:
webmaster(@)muziek4um (.)nl
We vragen er wel een link voor terug.
Mocht je reeds naar ons linken vanaf jouw site terwijl wij niet terug linken? Laat het ons dan ook weten, dan passen we dat snel aan. webmaster(@)muziek4um (.)nl

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Promo's / demo's --- Electronica ---  (gelezen 1527 keer)
Electrunique
Gast
« Gepost op: Woensdag 21 Mei 2003 22:27:49 »

Check de Promo's/demo's van Tekno Pinnerz en de solo-projecten van Electrunique door de onderstaande link te volgen ! Thanx & enjoy the music

Greets and stay tuned,

Tekno Pinnerz
Patrice Troost - Electrunique
Michel Kaas    -  K-smash
Electrunique
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 21 Mei 2003 22:31:31 »

Tekno Pinnerz / Electrunique projects :::::

Download

Aanraders :::

Electrunique   - Art the Electrunique
Tekno Pinnerz - Evil is one of Us

link aangepast door administrator. Gaarne links naar site in handtekening. Tnx
DKN
Ben de kwaaiste niet he!
Forumfreak

Helemaal zelf geupload!

« Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 21 Mei 2003 23:39:05 »

Jahahahahaha...linkje vergeten hè.. Hahahaha!! Geweldig al dat enthousiasme!

Evil is one of us:
Is that you Satan?? Is that you calling me again..?

Ondanks het beroerde geluid van die kut realplayer gecompressed  tot en met, blijf toch goed overeind staan en krijg er zelfs beetje kippevel van!!  Gewoon van de trance!!

Goed spul hier!
Zed

Niets mis met deze site! ---> www.slayer.net <---
electrunique
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Donderdag 29 Mei 2003 20:44:40 »

ELECTRUNIQUE - ART THE ELECTRUNIQUE:
Catalunya hierbij mijn persoonlijke reactie :::::::

Citaat

Wederom een goede kick. Alleen is hij soms uit de tel. Hebben jullie hem gemixed?

Nee Hij is niet gemixed de track en hij is toch niet uit de tel?
welke tel?

Citaat
Dit nummer vraagt om een leadsound. De beatsprogramming is wederom goed. De vocalsample ook. Alleen vind ik het voor de luisteraar niet boeiend genoeg om naar te luisteren. Misschien toch nog wat meer variatie aanbrengen.

::::::::
bedankt. en wat de luisteraar betreft dit is muziek voor de niet-commerciele luisteraar.. dus die luisteraar die jij voor ogen hebt moet maar naar de free record shop gaan en dj tiesto kopuh,.......ja variatie in aan brengen daar heb je gelijk in maar dan is het electronic aesthetic idee verdwenen! De track hoort zo te zijn !! (wil je hem remixen? dan?,...)

Citaat
Halverwege het nummer komt er een vette synth binnenvallen. Goed geluid. Lekker zwaar. Ook het beat ritme  (jungle achtig) is op dat punt goed. Alleen moet op dat punt de kick er weer iets eerder invallen. En houd hem dan even vast. Niet te snel weer een variatie in de beat aanbrengen, maar het lijkt me dat je op dat punt wat meer synthgeluiden toe moet voegen.
het nummer lijkt me ook iets te lang. Let op de luisteraar. Die onthoud veelal het laatste. Wanneer een nummer te lang duurt en te eentonig wordt, zullen ze minder positief zijn.
::::::::::::
 jij zit ernaast echte goede platen zijn lange platen.. het is een nummer met gevoel.. en jij zegt toch ook niet tegen die dj op een dancefeest "he dj stop eens met draaien van die platen' want het duurt te lang? En dat positieve zal wel meevallen want het is goed of niet goed en als de potentiele luisteraar dan niet wilt luisteren pech gehad..

Citaat
Let wel: Ik geef advies hoe ik er tegen aankijk. Wie weet zegt een ander weer heel iets anders.
:: bedankt en weet ik vandaar deze reactie

vriendelijke groet,

Electrunique
electrunique
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Donderdag 29 Mei 2003 20:45:41 »

De streaming wordt door vitaminic verzorgd

Evil is one of us:

Goeie sounds, vooral de kick komt hard de speakers uit. Bizarre sfeer rond het nummer. De titel van de song is goed gekozen, want het komt wel evil achtig over.

Er lijkt wel wat met de streaming van het nummer. Ik hoor vaak een ruis (de oudio stopt dan even).

De geluiskwaliteit is niet opperbest.

vind het nummer wel ietswat eentonig. Het is volgens mij dan ook niet echt een luisternummer, maar meer een nummer voor een of ander hardcorefeest. Weet niet hoe jullie of jij dit bedoeld hebben. Misschien is dit jullie opzet wel. Het einde vind ik rigoreus. misschien rustig afbouwen. Steeds een instrument weglaten om te eindigen met het zaagtand geluid.

groet
Rozegeur
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Zondag 01 Juni 2003 12:25:37 »

Hallo daar,

ik ben naar Art de electrunique aan het luisteren

het is nu op 1:54 en nog steeds datzelfde synthlijntje ... net iets te lang waardoor het eentonig wordt
maar ja, als dit gemixed wordt dan is dat geen probleem, alleen ik beoordeel dit nu vanuit een 'thuisluisteraar' zijn perspectief
voor mij hadden er al lang hi-hats moeten bijkomen of zo

verder is er iets mis qua 'concept', thema, whatever ya call it.
dit is een opmerking die ik al meerdere keren heb gegeven aan anderen: waar wil je nummer naar toe?
na de 3 minuten lijkt het een liveset te worden naar mijn gevoel
verder: duister begin en dan zo'n happier tunetje? ik zeg het, dit lijkt meer op een liveset zo. En het wordt naar mijn mening ook te happy.
laatste opmerking: is this supposed to sound hard? ik weet zeker dat je het "hard' wil laten klinken (excuseer mij als ik er toch naast zit! maar als je de kick zo luid zet ...), maar gewoon een harde kick en wat synthlijntjes maken een nummer niet hard. Ik zou hier wat tips kunnen geven, maar luister misschien eens naar zware techno à la Stigmata (chris liebing), mike humphries, glenn wilson en vooral Andreas Kremer (voor het "zware" aspect). het is een kwestie van gelaagdheid te brengen met verschillende lage tonen, een gelaagd kickbass etc. en uiteraard je moet goede samples hebben en liefst ook goede hardware voor perfect compressie etc.
Rozegeur
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Zondag 01 Juni 2003 12:29:22 »

nu vergeet ik nog te zeggen:

kritiek moet je kunne verdragen als je her en der je muziek op het web post OM KRITIEK TE KRIJGEN nota bene.
Soms kan kritiek te persoonlijk zijn, uiteraard. Maar kritiek kan vooral hard aankomen op jouw muziek, je eigen creatie ...

Wat telt is dat je eruit leert!

Alles moet gewoon goed zitten in een nummer, of je krijgt gegarandeerd neg. kritiek. En zelf als alles snor zit, dan zul je er nog krijgen omdat er altijd smaak mee gemoeid is.
En weten van jezelf of een nummer helemaal goed zit of niet, moet je leren, en dan nog is het echt moeilijk en heb je feedback van anderen nodig.
electrunique
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Zondag 01 Juni 2003 20:31:55 »

Thuisluisteraar,

Kritiek moet je kunnen verdragen,want van kritiek leer je een hoop. (maar negen van de tien keer wordt er een track beoordeelt door mensen die muziek in kastjes stoppen. En daar heb je absoluut helemaal niks aan)

En wat is er mis met het concept 'thema', waar wil je nummer naar toe? Eigenlijk ben ik nog stom ook dat ik hier op reageer, want het gaat tenslotte om de uitleg van een nummer? het nummer wordt te happy? waar vergelijk je het mee? en het nummer hard laten klinken? het nummer leidt zijn eigen weg!

Het gaat niet om een thema, of om die bassline die zwaar of hard moet zijn. (je zit er naast met hard laten klinken, daar draait het mij nooit om, het nummer moet altijd zijn eigen weg ingaan) Soms zoek je naar een uitleg van een nummer en is die er simpelweg gewoon niet.

Het genre/styl/hokje techno: hoort Monotoon te zijn, Een arrangement neerzetten met minimalistische equip  aan geluiden, zoals een schilderij in een museum:

Strak, met gevoel en natuurlijk Aesthetic !!!

ja en inderdaad het lijkt een liveset te worden, is wel een mooie wel hopen dat hij gedraaid blijft worden zoals het schilderij dat een eeuwigheid aan de muur hangt in een museum !

1 vraag:::
--- >>>
en leg me 1 ding uit wat bedoel je met het concept / thema??
waar wil je nummer naar toe? (waarom zou altijd alles volgens het ijkpunt gemaakt moeten worden? (....)

Anyway
bedankt voor je tijd en je moeite !!!
Thanks for listening en shouting out because thats what its is all about.

Stay Tuned,

Electrunique

Hallo daar,

ik ben naar Art de electrunique aan het luisteren

het is nu op 1:54 en nog steeds datzelfde synthlijntje ... net iets te lang waardoor het eentonig wordt
maar ja, als dit gemixed wordt dan is dat geen probleem, alleen ik beoordeel dit nu vanuit een 'thuisluisteraar' zijn perspectief
voor mij hadden er al lang hi-hats moeten bijkomen of zo

verder is er iets mis qua 'concept', thema, whatever ya call it.
dit is een opmerking die ik al meerdere keren heb gegeven aan anderen: waar wil je nummer naar toe?
na de 3 minuten lijkt het een liveset te worden naar mijn gevoel
verder: duister begin en dan zo'n happier tunetje? ik zeg het, dit lijkt meer op een liveset zo. En het wordt naar mijn mening ook te happy.
laatste opmerking: is this supposed to sound hard? ik weet zeker dat je het "hard' wil laten klinken (excuseer mij als ik er toch naast zit! maar als je de kick zo luid zet ...), maar gewoon een harde kick en wat synthlijntjes maken een nummer niet hard. Ik zou hier wat tips kunnen geven, maar luister misschien eens naar zware techno à la Stigmata (chris liebing), mike humphries, glenn wilson en vooral Andreas Kremer (voor het "zware" aspect). het is een kwestie van gelaagdheid te brengen met verschillende lage tonen, een gelaagd kickbass etc. en uiteraard je moet goede samples hebben en liefst ook goede hardware voor perfect compressie etc.
Rozegeur
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Maandag 02 Juni 2003 00:54:19 »

Electrunique,

Het is overduidelijk dat je geen kritiek kan slikken Smiley
But don't worry, you'll learn Wink

Je lijkt het toch allemaal zo goed te weten! Waarom nog om feedback vragen, vraag ik me zo af. Volgens mij wil jij gewoon horen hoe goed het wel niet is.

Ik geloof dat ik toch wel veel van techno afweet, om op je nummer een juiste kritiek te geven. Wat je daar allemaal zegt, is gewoon "zelfverdediging". Dit nummer mankeert een hele hoop dingen. Goede techno maken is moeilijk, zeker als je geen studio tot je beschikking hebt.

"daar draait het mij nooit om, het nummer moet altijd zijn eigen weg ingaan ..."

Kijk, met je nummer vertel je sowieso een "verhaal". Hoe kan ik dat nu uitleggen? Een nummer roept iets op, whatever it may be. Uw nummer hier roept geen samenhangend geheel op bij mij. It's that simple. Het begin roept een verwachting op, en deze wordt niet ingelost. Er is trouwens ook absoluut geen opbouw op te merken die zo typerend is voor veel techno (i.e. cymbals die erbijkomen etc.)

"Het genre/styl/hokje techno: hoort Monotoon te zijn, Een arrangement neerzetten met minimalistische equip  aan geluiden, zoals een schilderij in een museum:"

Dit is mooipraterij. Ik ken genoeg minimalistisch tracks om te weten wanneer ze goed klinken. Techno moet trouwens monotoom zijn, maar daarom hoeft het niet saai of te repetitief worden. Een minimalistische track maken is zeer moeilijk omdat je de juiste soundjes moet vinden die goed blijven gedurende al die minuten, en dat is hier duidelijk niet het geval.

oké, I'll shut up now  Cool

in ieder geval, ik denk dat wat ik hier zeg gegrond is, anders zou ik het niet neertypen
Je hebt nog een lange weg te gaan en moet nog veel leren. Gelaagdheid in je nummer brengen - ook al wil je het minimalistisch hebben, structuur, juiste opbouw en de goede sounds. Een fletse synthlijn op een droge beat gaat je niet ver brengen.
Ken Numnie
Die hard!

VERBAL KINT

« Antwoord #9 Gepost op: Donderdag 05 Juni 2003 10:43:10 »

Waarom is iedereen zo op zoek naar erkenning? Tuurlijk is het geweldig om te horen hoe goed je nummer is, maar gelukkig.... smaken verschillen! Voor de één is een synthline en een beat genoeg om helemaal uit z'n dak te gaan, voor de ander is dat slechts een basis om mee verder te spelen.
Niemand is beter of slechter dan de ander in mijn ogen. Als ik de eerste dingen hoor die ik vroeger deed denk ik ook: Waar was ik mee bezig!?!? Het is een kwestie van ontwikkeling en je eigen grenzen blijven verleggen. Iedereen zegt dat 'ie in een hokje wordt gestopt maar eerlijk gezegd vraag je daar ook zelf om als je constant in een zelfde genre blijft werken. Probeer eens iets anders, combineer verschillende stijlen en maak daar je eigen sound mee, want daar gaat het om!

Doe gewoon wat je leuk vindt en als anderen het goed vinden dan is dat geweldig, zo niet..... ook goed Wink

Muziekze en heb er plezier in!

electrunique
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Vrijdag 06 Juni 2003 14:45:42 »

Rozegeur javascript:replaceText(' :\'('),

Mooie discussie. Niet kwaad worden he! ik kan heel goed tegen kritiek, alleen ik vind die kritiek altijd veel te vaag om mee uit te voeten te kunnen! Beargumenteer dan eens duidelijker.

En arrogant ben ik absoluut niet, (niet zoals de gemiddelde Europeaan of als de gemiddelde NL'r) zo kan het misschien wel klinken....

'Zelfverdediging' .... ben je advocaat of rechter? (wel lache)

En wat jij er van vindt vindt jij ervan. Life goes on. En ik ben gewend om tegen die kritiek, kritiek te plaatsen, want zo hoort het, tsjah als jij het als zelfverdediging ziet.. so be it.

.....Gaat je niet ver brengen... wie zegt dat ik ver wil komen?
hoe zo arrogant.... hahhaahhahahahhahahhahahhahhaha javascript:replaceText(' Cheesy')

Neeh zonder gekkigheid,
Before you listen to the music you need to understand what its is! Ik dacht dat dit een Underground forum was?javascript:replaceText(' Roll Eyes')

ps ik zal een track aan je wijden rozegeur en maneschijn (javascript:replaceText(' Cheesy') )

Thnkx.
Nice Weekend and Have Fun
See you in 2100

Electrunique

Electrunique,

Het is overduidelijk dat je geen kritiek kan slikken Smiley
But don't worry, you'll learn Wink

Je lijkt het toch allemaal zo goed te weten! Waarom nog om feedback vragen, vraag ik me zo af. Volgens mij wil jij gewoon horen hoe goed het wel niet is.

Ik geloof dat ik toch wel veel van techno afweet, om op je nummer een juiste kritiek te geven. Wat je daar allemaal zegt, is gewoon "zelfverdediging". Dit nummer mankeert een hele hoop dingen. Goede techno maken is moeilijk, zeker als je geen studio tot je beschikking hebt.

"daar draait het mij nooit om, het nummer moet altijd zijn eigen weg ingaan ..."

Kijk, met je nummer vertel je sowieso een "verhaal". Hoe kan ik dat nu uitleggen? Een nummer roept iets op, whatever it may be. Uw nummer hier roept geen samenhangend geheel op bij mij. It's that simple. Het begin roept een verwachting op, en deze wordt niet ingelost. Er is trouwens ook absoluut geen opbouw op te merken die zo typerend is voor veel techno (i.e. cymbals die erbijkomen etc.)

"Het genre/styl/hokje techno: hoort Monotoon te zijn, Een arrangement neerzetten met minimalistische equip  aan geluiden, zoals een schilderij in een museum:"

Dit is mooipraterij. Ik ken genoeg minimalistisch tracks om te weten wanneer ze goed klinken. Techno moet trouwens monotoom zijn, maar daarom hoeft het niet saai of te repetitief worden. Een minimalistische track maken is zeer moeilijk omdat je de juiste soundjes moet vinden die goed blijven gedurende al die minuten, en dat is hier duidelijk niet het geval.

oké, I'll shut up now  Cool

in ieder geval, ik denk dat wat ik hier zeg gegrond is, anders zou ik het niet neertypen
Je hebt nog een lange weg te gaan en moet nog veel leren. Gelaagdheid in je nummer brengen - ook al wil je het minimalistisch hebben, structuur, juiste opbouw en de goede sounds. Een fletse synthlijn op een droge beat gaat je niet ver brengen.
:-\ :-\ :-\ :-\ :'( :'( :'( :'( Roll Eyes Roll Eyes Wink Wink Wink Wink Cheesy
webrider
Huh Huh...
webmaster
Forumfreak

Hehe...

« Antwoord #11 Gepost op: Vrijdag 06 Juni 2003 15:05:42 »

Mannen, mannen...Ik vind dit toch wel een hele leuke discussie en hoop ook niet dat de gemoederen te verhit worden, zeker niet met het lekkere weertje.

Maaarrrrrrr...wilt u allen beetje de "QUOTE" functie gebruiken?
Dat is [ ]  met het woord quote tussen de haakjes, daarna de tekst en daarna
afsluiten met twee van diezelfde haakjes [ ] met  /quote of lees "help".

Het namelijk bijna niet te volgen, en dat terwijl het net zo spannend was!
Bedankt,
Eduardo
Rozegeur
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Vrijdag 06 Juni 2003 20:35:45 »

Citaat
En wat jij er van vindt vindt jij ervan ...

toch wel ff zeggen: het is vind jij, niet vindt jij
 Cheesy

om terug te komen op de discussie:

uit eigen ervaring kan ik u zeggen dat ik het meeste heb geleerd uit de HARDE kritieken van anderen
Meestal was ik in het begin ff kwaad, eens goed verdedigend antwoorden (jamaar ik vind zus en zo, of het moet juist zo ...) maar meestal hadden ze toch gelijk hoor.
ik weet dat ik nu ook gelijk heb Smiley
ga maar eens langs een label ...

allé, ik zal na de examens eens trachten specifieker te zijn
te weinign tijd nu

ta ta!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Ga naar:  

Jouw Info:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Woensdag 23 Mei 2012 22:06:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Forum Looks

Muziek Kalender

Eerste pinksterdag, Tweede pinksterdag, D-Day, Vaderdag

WebRadio

[director] Diverse webradio stations voor onder het forummen, op je werk, gewoon thuis, onder het poetsen, etc... Alle stijlen door elkaar (nog). Speelt af in Winamp, windows media player of elke andere speler die .pls streams ondersteund.

-AcidJazz from Radiorewers.pl
-Techno from Technobase.fm/
-HOT 108 Jamz from hot108.com
-The Eagle from 181.FM
-DnB Radio from DnBRadio.com
-WEFUNK from WEFUNK.com
-Digitally Import DnB from DI.fm
- Idobi Radio from Idobi.com
- Groove Salad from SomaFM.com
- Livesets Radio from LiveSets.com
- Radio Seven from RadioSeven.se
- Fusion Radio from FusionChicago.com
- Irish Folk from Liveireland.com

Mocht je tips hebben over andere radio stations of niet werkende stations tegenkomen laat het ons dan even weten middels een berichtje in het webradio station topic van dit forum.

Meer WebRadio stations voor Winamp vind je o.a. via Shoutcast.com
Je hebt er Winamp voor nodig en die kun je downloaden door op de Winamp-logo hieronder te klikken.

Black Rain by Crip Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2009, Simple Machines XHTML | CSS

TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb