Zaterdag 25 Mei 2013 00:42:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Geavanceerd zoeken
* *

sitemap

Link Partners

MEDEDELING VAN HET HUIS!

Heb je zelf een site en wil je hier ook een link hebben?
Mail dan naar:
webmaster(@)muziek4um (.)nl
We vragen er wel een link voor terug.
Mocht je reeds naar ons linken vanaf jouw site terwijl wij niet terug linken? Laat het ons dan ook weten, dan passen we dat snel aan. webmaster(@)muziek4um (.)nl

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Muziekinstrument bespelen op latere leeftijd  (gelezen 875 keer)
Sokev
New Member
*

« Gepost op: Donderdag 12 April 2012 19:11:26 »

Hoikes

Ik ben er bijna 35 en heb al een tijdje dat ik graag nog een muziekinstrument zou willen leren spelen.
Kan men dit eigenlijk van 0 in een gewone muziekschool? Want ik heb nu precies ook geen zin om bij 18 jarigen te gaan zitten...liefst bij mensen van rond mijn leeftijd en ouder ook eigenlijk.

Mijn volgende vraag is ook : hoe weet je welk instrument je zou liggen en welk instrument je graag zou bespelen?
Ik hoor graag verschillende instrumenten (piano, cello, viool, gitaar, sax) maar welke zou dan passen bij mij?
Moet je over bepaalde eigenschappen beschikken vooraleer je een bepaald instrument kiest?

Thx
gEO-man
Die hard!

« Antwoord #1 Gepost op: Vrijdag 13 April 2012 21:45:38 »

Mijn volgende vraag is ook : hoe weet je welk instrument je zou liggen en welk instrument je graag zou bespelen?
Ik hoor graag verschillende instrumenten (piano, cello, viool, gitaar, sax) maar welke zou dan passen bij mij?
Moet je over bepaalde eigenschappen beschikken vooraleer je een bepaald instrument kiest?

Thx
Dat is een keuze die je alleen zelf kan maken. Als je niet kan kiezen wordt het lastig maar stap eens verschillende muziekwinkels binnen waar ze relaxt omgaan met het uitproberen van instrumenten en probeer er een paar uit.

Succes!
Sokola
New Member
*

« Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 21 November 2012 12:57:42 »

Natuurlijk kun je ook op je 34e nog beginnen met een instrument! Ook op muziekscholen. Vaak worden er ook privélessen aangeboden. Dat is ook afhankelijk van het instrument.
Je zou kunnen zoeken naar proeflessen van de instrumenten die je het meest aanspreken. Ik zou gaan voor dat wat jijzelf het leukst / mooist vindt in de muziek.
Wat voor soort/stijl muziek spreekt jou het meest aan? Wat luister je het meest?
online muziek
New Member
*

« Antwoord #3 Gepost op: Dinsdag 19 Maart 2013 20:46:54 »

Een mooie manier om te leren pianospelen kun je hier vinden: www.onlinemuziek.org
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Ga naar:  

Jouw Info:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Zaterdag 25 Mei 2013 00:42:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

WebRadio

[director] Diverse VETTEwebradio stations (.pls of m3u streams -> Winamp, Windows media player, etc...)

- Idobi Radio from Idobi.com
-The Eagle from 181.FM
-Techno from Technobase.fm
- Radio Seven from RadioSeven.se
- Fusion Radio from FusionRadio.fm
- Groove Salad from SomaFM.com
-HOT 108 Jamz from hot108.com
-DnB Radio from DnBRadio.com
-AcidJazz from Radiorewers.pl
-WEFUNK from WEFUNK.com
-Digitally Import DnB from DI.fm
- Irish Folk from Liveireland.com

Mocht je niet werkende stations tegenkomen of tips hebben over andere radio stations? Laat het ons dan even weten middels een berichtje in het webradio station topic van dit forum.

Meer WebRadio stations vind je o.a. via Shoutcast.com
Je hebt er Winamp voor nodig en die kun je downloaden via de  Winamp-logo hieronder.

Muziek Kalender

D-Day, Vaderdag
Aankomende verjaardagen: Midlijfkrijser (65)

Forum Looks

Black Rain by Crip Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2006-2009, Simple Machines XHTML | CSS

TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb